Wandelen als fysieke en mentale opkikker

Wandelen is zoveel meer dan alleen van punt A naar punt B gaan, het is gewoon dé ideale sport om aan je gezondheid te werken. Wandelen heeft een positieve invloed op ons bewegingsapparaat; spieren en gewrichten worden minimaal belast en ook de kans op blessures is zeer gering.

Als je regelmatig gaat wandelen, zal je merken dat je conditie geleidelijk aan verbetert, met andere woorden het zal je fysiek minder moeite kosten om een bepaalde inspanning te leveren.

Maar niet alleen je conditie gaat er zienderogen op vooruit, ook je hart en longen gaan efficiënter werken, je spieren en botten worden sterker, je lichaam zal een mooier figuur krijgen en je immuunsysteem wordt sterker zodat je beter bestand bent tegen ziekten. Naast de vele fysieke voordelen zorgt het wandelen ook voor een mentale opkikker.

Een wandeling is ideaal om de geest vrij te maken en even te ontsnappen aan de dagelijkse stress. Hoe gek het ook mag klinken, maar als je na een vermoeiende werkdag nog even een rondje gaat stappen, zullen je batterijen veel sneller terug opladen dan wanneer je direct de zetel opzoekt en vermoeid wegzakt om de rest van de avond niets meer te doen. Een dagelijkse wandeling is de ideale afsluiter van de dag of voor vroege vogels de ideale start om de dag fris en vol energie tegemoet te gaan.

Morgen is de nationale Wandel naar je Werk-dag Loop jij ook mee?

Bron: Gezond op stap